Ułatwienia dostępu

Tekst łatwy do czytania (ETR)

Logo tekstu łatwego do czytania i rozumienia: głowa nad otwartą książką i podniesiony w górę kciuk w geście OK

 

Archiwum Państwowe w Częstochowie

Archiwum Państwowe w Częstochowie, czyli w skrócie Archiwum, znajduje się w Częstochowie przy ulicy Tadeusza Rejtana 13.

Tak wygląda budynek Archiwum
Widok otwartej furtki i budynku Archiwum Państwowego w Częstochowie.

Budynek ma jedno wejście główne.
Wejście do budynku z tarasu do którego prowadzą łamane schody z prawej strony.

Od furtki prowadzi do niego chodnik.
Widok z drogi dojazdowej na furtkę i chodnik prowadzący do wejścia.

Osoby na wózkach inwalidzkich mogą skorzystać z windy. Przy windzie znajduje się dzwonek, który wzywa osobę do pomocy osobie niepełnosprawnej.
 Winda dla osób na wózkach inwalidzkich z zaznaczonym dzwonkiem do przywołania pracownika Archiwum.

Dyrektorem w Archiwum jest Elżbieta Surma-Jończyk. W pracy pomagają Jej kierownicy oraz pozostali pracownicy.
Zdjęcia Dyrektora i pracowników Archiwum.

Czym zajmuje się Archiwum?

W Archiwum wykonujemy różne zadania:

  • gromadzimy, przechowujemy, opisujemy i  zabezpieczamy materiały archiwalne. Materiały archiwalne to stare dokumenty, np. pisma, mapy, fotografie, o które dbamy i których nie można zniszczyć.
  • udostępniamy materiały archiwalne, czyli pokazujemy dokumenty osobom, które ich potrzebują.
  • informujemy, czyli mówimy ludziom jakie materiały archiwalne są w Archiwum. 
  • wydajemy uwierzytelnione kopie z  przechowywanych dokumentów. Uwierzytelnione to znaczy takie, które potwierdzają, że są takie same jak oryginalny dokument.
  • organizujemy wystawy, konkursy, lekcje archiwalne dla wszystkich, którzy lubią historię naszego miasta i okolic.
  • udzielamy informacji, gdzie szukać dokumentów potwierdzających zatrudnienie i wynagrodzenie z nieistniejących zakładów pracy.

Udostępnianie dokumentów może odbywać się w Czytelni Akt, która znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego.

Przy wejściu do Czytelni Akt poczekaj, aż pracownik odblokuje drzwi i będziesz mógł wejść.
Drzwi do czytelni Akt a informacją, że odblokowuje je pracownik Archiwum.

Tak wygląda Czytelnia Akt.
Widok biurek z lampkami oraz skanera do dokumentów przeznaczonego dla gości Archiwum.

W archiwum znajduje się także Sala konferencyjno-wystawowa, na której prezentowane są różne wystawy i konferencje.

Tak wygląda sala konferencyjno-wystawowa.
Duża oświetlona sala z gablotami i tablicami do prezentowania materiałów archiwalnych.

Znajduje się ona po prawej stronie od wejścia głównego.
Drzwi do sali wystawowo-konferencyjnej.

Kontakt z pracownikami Archiwum.

Jeśli chcesz przyjść do nas to zapraszamy do Archiwum od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30 (w środę pracujemy do 18.00).
Jeśli chcesz skontaktować się z nami telefonicznie to zadzwoń na numer 34 363 82 31. Jest to też numer naszego faksu.
Możesz też wysłać e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Żeby załatwić sprawy w Archiwum osoby ze szczególnymi potrzebami mogą:

  • do nas zadzwonić na numer 34 363 82 31
  • napisać pismo i wysłać je na adres:
    Archiwum Państwowe w Częstochowie
    ulica Tadeusza Rejtana 13
    42-202 Częstochowa
  • możesz też napisać wiadomość i wysłać do nas e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • lub przynieść pismo do Biura Obsługi Interesanta

Biuro Obsługi Interesanta to miejsce w Archiwum, gdzie można zostawić pisma i uzyskać informacje.

Jak trafić do Biura Obsługi Interesanta?

Wchodzisz głównym wejściem.
Wejście do Archiwum poprzez wiatrołap. w Częstochowie.

Gdy miniesz drugie drzwi zobaczysz hol główny.
Hol ze stołem po środku. W oddali schody na piętro. Po lewej stronie od schodów drzwi do toalet.

Kiedy spojrzysz w lewo zobaczysz drzwi Biura Obsługi Interesanta.
Drzwi do Biura Obsługi Interesanta.

 

Toaleta dla osób niepełnosprawnych

Specjalna toaleta znajduje się na parterze na wprost od wejścia głównego. Tak wygląda jej wnętrze.
Na wprost wejścia umywalka z dozownikiem mydła po prawej stronie. Sedes znajduje się po prawej stronie od wejścia.

Jeśli przyjedziesz do nas samochodem

Wjedź na parking za budynkiem
Na prawo od furtki po minięciu budynku Archiwum znajduje się brama wjazdowa na parking.

i zostaw tam samochód. Nie mamy specjalnych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Widok placu na którym zostawiane są auta.

Pliki do pobrania

Tekst łatwy do czytania - ETR (2,04 MB)